Selle nädala ülesandeks saime analüüsida erinevaid arendus kui ka ärimudeleid ning tuua välja mõni projekt mis on nendega seotud. Mõlema näite jaoks otsustasin valida Spotify, kuna see on rakendus millega puutun väga tihedalt kokku ja tundus nagu parim valik.
Spotify ärimudeliks on tänapäeval väga populaarseks saanud freemium ärimudel mis kirjeldab, et rakendus võimaldab täiesti tasuta kasutamist kuid limiteeritud funktsioonidega (kindel summa lauluvahetusi, reklaamid jne...) ning kui kasutaja soovib rohkem saada sellest rakendusest peavad nad tellima sellele. Õnneks on tänapäeval kapitalistlikus ühiskonnas rahakulutus valikuid iga inimese jaoks ning spotify pakub igasuguseid kuulisi/aastalisi plaane. Tihti on küll nii, et tasuta versioonist ei piisa ja see ongi terve põhimõte, et lasta kasutajatel maitsta kuid mitte süüa. Minu arust on see üldiselt väga hea mudel kuna see annab tunde tootest enne kui selle eest maksma hakkad.
Arendusmudeliks kasutas Spotify Scrum meetodit ehk mudel mis rõhutab rohkem koostööd, vastutust ja korduvaid edusamme täpselt määratletud eesmärgi suunas. Läbi Spotify algse arenduse tänapäevani, dokumenteerimise ja selle jagamise on välja arenenud ka Spotify mudel, mis kirjeldab inimeste poolt juhitud autonoomset lähenemist agiilsuse skaleerimiseks, rõhutades kultuuri ja võrgustiku tähtsust.
Allikad:
Kommentaarid
Postita kommentaar